BMW, elektrikli otomobilde işleri hızlandırıyor

BMW, elektrikli otomobilde işleri hızlandırıyor
  • BMW / Güncel / Haberler
  • 31 Ağustos 2021 09:00 | Güncellenme: 30 Ağustos 2021 00:56
  • BMW, elektrikli otomobilde işleri hızlandırıyor için yorumlar kapalı
  • 1.065
  • A+
    A-
REKLAM ALANI

BMW, i3 ve i8 ile elektrifikasyona geçişin ön saflarında yer alırken, son yıllarda tamamen elektrikli araç üretiminde geride kaldı. Şimdi, bu büyük EV yarışında i4, iX3 gibi silahlar ile büyük çıkış yapacak olan marka, bunların dışında dört yeni silah ile iddiasını daha da arttıracak.

Önümüzdeki yıl BMW, hem 7 Serisinin hem de X1 kompakt SUV’nin elektrikli versiyonlarını piyasaya sürecek olan BMW, bu modellerle ilgili teknik özellikleri sır gibi saklıyor. Ancak elektrikli 7 Serisi otomobil üreticisinin Almanya’da ki fabrikasında üretilecek. Auto News’in haberine göre BMW, 2023’te ki bu iki modelin yanı sıra elektrikli 5 Serisi ve elektrikli Mini Countryman’i piyasaya sürecek. 7 Serisi gibi, 5-Serisi’de Dingolfing’de inşa edilecek. Elektrikli Countryman ise Leipzig’de hayat bulacak.

BMW CEO’su Oliver Zipse, şirketin son kazanç tablosu hakkında konuşurken, otomobil üreticisinin tamamen elektrikli araçlara yöneldiğini belirtti. Zipse, “Akü-elektrikli aktarma organları kullanımının mantıklı olduğu her yerde elektrikli arabalara tamamen bağlıyız ve koşullar doğru olduğu için bu mümkün oluyor. 2023 yılına kadar müşterilerimize neredeyse tüm araç segmentlerimizde en az bir BEV seçeneği sunacağız ve önümüzdeki 10 yıl içinde toplamda yaklaşık 10 milyon tam elektrikli aracı piyasaya sürmeyi hedefliyoruz” dedi.

REKLAM ALANI

2025’e bakıldığında BMW , öncelikle EV’ler için tasarlanan ancak aynı zamanda dizel, benzinli ve plug-in hibrit motorları da destekleyen Neue Klasse platformunu temel alan ilk modelini sunacak. Bu platform çeşitli BMW ve Rolls-Royce modelleri tarafından kullanılacaktır. BMW, 2025 yılı sonuna kadar müşterilere yaklaşık iki milyon tamamen elektrikli araç teslim etmeyi düşünüyor. Bunların toplam satışların en az yüzde 25’ini oluşturmalarını istiyor.

REKLAM ALANI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ