Toyota en düşük emisyona sahip marka

Toyota en düşük emisyona sahip marka
  • Güncel / Haberler / Toyota
  • 3 Mayıs 2021 09:35 | Güncellenme: 3 Mayıs 2021 09:37
  • Toyota en düşük emisyona sahip marka için yorumlar kapalı
  • 1.628
  • A+
    A-
REKLAM ALANI

Toyota, 2020’de toplam satış adetleri baz alınarak gerçekleştirilen ortalama emisyonlara göre “en düşük CO2 salımına” sahip marka olarak bir kez daha öne çıktı. JATO verilerine göre 2020 yılında satılan tüm araçların ortalama CO2 emisyonları 97.5 g/km olarak hesaplandı. Toyota’nın Mazda ve Lexus ile kurduğu CO2 havuzundan ortaya çıkan bu rakamlar sonucunda marka, Avrupa’da en az CO2 salımı gerçekleştirmeyi başardı.

21 ülkeyi kapsayan Avrupa verilerine göre 2020 CO2 emisyon ortalaması 106.7 g/km olurken Toyota yakıt teknolojilerindeki yenilikçi yaklaşımıyla ortalamanın altında yer almakla kalmadı, aynı zamanda düşük emisyona sahip marka olarak ilk sırayı aldı. Toyota 2020 yılında Avrupa’da 489 bin 498 hibrit araç satışı gerçekleştirmiş ve Avrupa toplamında bugüne kadar 3 milyon adedi geçerek önemli bir başarıya imza atmıştı. İlk kez 1997 yılında otomobil teknolojisinde devrim niteliğindeki hibrit teknolojisine sahip modelini sunan Toyota, bu güne kadar hibrit araç satışlarında 17 milyon 396 bin 961 adete ulaştı. Toyota bu satış rakamıyla hibrit teknolojisindeki açık ara liderliğini de devam ettirdi.

Çevreci araçlara ilgi artıyor

REKLAM ALANI

Pandemiyle birlikte kullanıcılar konvansiyonel araçlardan uzaklaşırken çevreci otomobillere olan talebin giderek arttığı gözleniyor. Toyota, hemen hemen tüm segmentlerde sunduğu hibrit otomobil satışlarıyla birlikte endüstri lideri kimliğini ortaya koyarak en düşük CO2 emisyonları elde etmeyi başardı.

Toyota sıfır emisyon hedefine giden yolda elektrik motoruna sahip hibrit araçların yanı sıra plug-in hibritler (dışarıdan da kabloyla şarj edilebilen hibritler), bataryalı elektrikli araçlar ve hidrojen yakıt hücreli araçlar geliştirmeye devam ediyor. Toyota’nın son olarak tanıttığı bZ4X Konsepti de, markanın önümüzdeki dönemde gelecek yeni elektrikli araçlarının da habercisi oldu.

REKLAM ALANI
BU KONUYU SOSYAL MEDYA HESAPLARINDA PAYLAŞ